Helaas zijn een hoop mensen hun baan kwijtgeraakt in de coronacrisis. Dan kom je voor een dilemma te staan. Is er nog wel werk te vinden vergelijkbaar met wat je al deed? Of moet je het op een andere boeg gooien? Zodra de economie weer een beetje aantrekt, zullen de vacatures ook weer verschijnen. Zo zijn er vaak baantjes in magazijnen te vinden. Bijvoorbeeld als orderpicker of als logistiek medewerker. Ben je niet echt bekend met werken in een magazijn? Lees dan snel verder. In deze blogpost deel ik handige tips met je voor dit soort werk!
#1 Maak jezelf bekend met de logistieke hulpmiddelen
Wanneer je gaat werken in een magazijn, dan kom je diverse logistieke hulpmiddelen tegen. Het is dan ook handig dat je jezelf bekend maakt met die tools. Zo kom je gegarandeerd verschillende magazijnwagens tegen. Nou zal de kans klein zijn dat je gelijk zo’n apparaat moet besturen. Het is echter nog steeds handig als je bijvoorbeeld het verschil weet tussen een steekkar en een pompwagen. Misschien moet je namelijk een keer uit de weg gaan voor een pompwagen of zoekt een collega een steekkar om de goederen even snel te verplaatsen. Als je eenmaal een beetje bekend bent met de logistieke hulpmiddelen, dan begrijp je gelijk waar je collega’s het over hebben of wat jij zelf misschien moet doen.
Met de juiste kennis kun je vervolgens ook de juiste logistieke hulpmiddelen inzetten. Moet je bijvoorbeeld binnen het magazijn wat zware spullen verplaatsen? Loop dan geen risico om je rug te vertillen door dit met de hand te doen. Gebruik liever een steekkar – daar is dat ding immers voor!
#2 Vergeet niet te klokken
Doorgaans werken grote bedrijven op de werkvloer of in het magazijn gebruik van een prikklok-systeem. Dan krijg je een dongeltje die verbonden staat aan jouw account als personeel. Bij de ingang vind je dan ook een computersysteem. Daar houd je de dongel tegenaan en je bent ingeklokt. Eenmaal geklokt dan kun je aan het werk. Zodra de werkdag erop zit, dan moet je bij vertrek weer de dongel voor het systeem houden. Dan registreert het systeem dat je klaar bent met werken. Zo houden veel bedrijven ook bij hoeveel mensen er in het pand zijn, in het geval van calamiteiten. Kortom, het klokken is erg belangrijk. Vergeet het daarom niet. Gebeurt dit wel een keertje? Geef het dan gelijk aan. Dan kunnen de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn er gelijk rekening mee houden.